Kuigi Richard Bransoni ettevõtet Virgin Galactic süüdistatakse ohutusnõuete eiramises ning läbipaistmatus finantsseisus, pürib ettevõte endiselt kosmoseturismi unelma poole, kirjutab Financial Times.
- Virgin Galacticu 31. oktoobri katselennulsai kaaspiloot surma ning piloot tõsiselt vigastada. Foto: epa
Ettevõtte omanik Branson eitas süüdistusi, nagu oleks nad võtnud suuri riske seoses raketi tõukejõusüsteemiga, ning lubas, et uus kosmoselaev saab lennuvalmis järgmisel aastal.
Financial Timesile antud intervjuus ütles Virgin Galacticu tegevjuht George Whitesides, et teiste kompaniide seisukohad, nagu oleks Bransoni idee üks suur risk, on pigem arvamuste erinevused kui asjakohased hoiatused.
Süüdistused hõlmasid ka Rahvusvahelise Kosmoseturvalisuse Edendamise Assotsatsiooni tegevdirektori Tomasso Sgobba öeldut, kelle sõnul on murettekitav Virgin Galacticu hübriidmootorite kasutus.
Samuti on Sgobba öelnud, et lennumasinate disaini- ja ehitusettevõtte Scaled Composites omanikul Burt Ratanil oli enne SpaceShipOne ja SpaceShipTwo ehitamist hübriidmootoritega vähe kogemusi. Ka pole Virgin Galacticu turvasüsteemid läbipaistvad, mis on sellises valdkonnas väga ebatavaline.
Samal ajal on Bransoni Virgin Group andnud teada, et pärast projekti algse rahastuse lõppemist on ettevõte maksnud Virgin Galacticu igapäevakulutusi oma taskust.
„Palju sõltub Virgini püsimajäämisest ja õitsengust,“ lausus kohalik kosmoseentusiast ja blogija Douglas Messier, kes oli üks reedese katselennu õnnetuse tunnistajaid.
Katselennul sai kaaspiloot surma ning piloot tõsiselt vigastada.
Seotud lood
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.
Hetkel kuum
Nurm ja Siimann avaldasid, kui palju raha paistab üldse lootust tagasi saada
Täiendatud prokuröri kommentaariga
Tagasi Äripäeva esilehele